بررسی گرافیک کاربردی در بسته بندی
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

نقش گرافیک کاربردی در لیبل بسته بندی 

تفاوت طراحی گرافیک و گرافیک کاربردی در این است که گرافیک کاربردی علاوه بر توجه بر زیبایی ، کاربرد های گرافیک را نیز مورد بررسی قرار میدهد . آن چیزی که در گرافیک هنری مخاطب را جذب می کند دیدن اثر های هنری در گالری ها و نمایشگاه ها است . تبلیغات یکی از زیر شاخه های گرافیک کاربردی است . از دیگر زیرشاخه های هنر گرافیک کاربردی طراحی لیبل بسته بندی است که در وجه تبلیغاتی نیز می تواند مورد بررسی قرار گیرد. طراحی بسته بندی، هنر، علم وتکنولوژیرا همزمان با هم به خدمت می گیرد تا اثری قابل طرح در برابر دیدگان انتقادی مردم را داشته باشد.

در مقابل، «طراحی گرافیک» در کنار توجه به عناصر زیبایی شناختی، وجه کاربردی هنر گرافیک را سرلوحه هدف خلق اثر قرار می دهد و لذا آن را گرافیک کاربردی نیز می نامند. برخلاف «گرافیک هنری» که در آن مخاطب برای دیدن اثر به گالری ها و نمایشگاه ها می رود؛ در گرافیک کاربردی این خود هنر گرافیک است که به میان جامعه می رود و مستقیماً در معرض نگاه افراد قرار می گیرد. تبلیغات بخشی از هنر گرافیک کاربردی است که در پوسترها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شهری و... نمود بیشتری دارد.

 

نقش گرافیک در طراحی لیبل بسته بندی

تصوری که عموم مردم دارند گرافیک و تبلیغات را همسان میدانند . در صورتی که تبلیغات یک بخشی از گرافیک محسوب می شود . هنر گرافیک به دوسته ی اصلی تقسیم می شود :

۱- گرافیک هنری (Graphic art)
۲- طراحی گرافیک (Graphic design)

این دو دسته بندی هر کدام به چندین دسته تبدیل می شوند . این دو به یکدیگر وابسته هستند و نمیتوان به صورت کامل آنها را از یکدیگر تفکیک کرد .در «گرافیک هنری» وجه زیبایی شناختی و در کل هنری بودن اثر بر دیگر المان ها برتری دارد.

 
 

 





:: برچسب‌ها: لیبل بسته بندی , طراحی لیبل بسته بندی , بسته بندی , اهمیت بسته بندی , رنگ بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: